Facebook Bedrijfspagina Aanmaken
Een eigen Facebook Bedrijfspagina
Voor bijna elk bedrijf is het tegenwoordig erg belangrijk om een eigen Facebook Bedrijfs Pagina te hebben. Bijna iedereen bekijkt zowat dagelijks zijn Facebook pagina als deze persoon geabboneerd is op jouw Facebook Bedrijfspagina zal hij de berichten die je plaatst te zien krijgen. Zo kun je makkelijk je doelgroep bereiken.
Hoe maak je een eigen Facebook Bedrijfspagina
Het aanmaken van een eigen Facebook Bedrijfspagina is erg eenvoudig en snel gebeurd.
Om je eigen Facebook bedrijfspagina aan te maken ga je allereerst naar deze pagina.
Vervolgens kies je hier de category van je bedrijf en je eigen pagina is ontwikkeld. Nu kan het vullen beginnen.
Veel bedrijven maken fout met hun Facebook Bedrijfspagina
Ik merk dat veel bedrijven die besluiten ook de stap tot Social Media te zetten een fout maken. Ze maken namelijk de Facebook pagina belangrijker dan hun eigen website. Terwijl Facebook juist een middel moet zijn voor jouw website.
Je Facebook bedrijfspagina op de juiste manier gebruiken
Om jouw Facebook bedrijfspagina op de juiste manier te gebruiken maak je de items aan op je website en plaats je vervolgens op je Facebook bedrijfspagina een link naar dit item. Wanneer jouw website ontwikkeld is volgens de laatste technieken en zoekmachine optimalisatie (zoals onze CMS website) zal Facebook automatisch een net item hiervan maken en de eventuele foto erbij plaatsen.
Op deze wijze lok je bezoekers van Facebook naar je website toe in plaats van andersom. Dit moet je willen omdat je bezoekers vervolgens door kunnen klikken naar je producten of diensten. In tegenstelling tot Facebook waar je bezoekers juist kunnen verdwalen in alle andere informatie die er ook op staat (zoals advertenties).
Je nieuws / blog items sneller in de zoekmachines
Doordat jij de link van je nieuws of blog items vermeld op Facebook maar bijvoorbeeld ook op Twitter word je item ook sneller gevonden in de zoekmachines zoals Google.