Zoekresultaten actueler
Google heeft zijn algoritme zo aangepast dat het de resultaten op actualiteit kan onderscheiden.
“De informatiestroom op het web gaat tegenwoordig zo snel, dat de zoekmachine moet weten of informatie over bijvoorbeeld een tv-show van een week geleden recent is, of dat het toen brekend nieuws was en nu oud”, zo staat op de blog van Google.
Als voorbeeld wordt de Olympische Spelen genoemd. Als er wordt gezocht op de Spelen, dan gaan we ervan uit dat men het laatste nieuws bedoelt over de komende Spelen van 2012. Als men daar nu op zoekt, komt dat als eerste naar boven. Het jaartal 2012 hoeft niet toegevoegd te worden.
Het algoritme onderscheidt zoekopdrachten waarbij het niet noodzakelijk is dat het om recente informatie gaat, zoals bijvoorbeeld recepten. Deze aanpassingen zullen naar schatting 35 procent van alle zoekresultaten treffen.
Bron: nu.nl
Wat betekend dit voor jou?
Behalve als gebruiker kun je ook als website eigenaar hier je voordelen uit halen. Zo is het nu nog belangrijker om in te gaan op de actualiteit. Vertel bijvoorbeeld je eigen mening over een actualiteit of wat dit voor invloed kan hebben voor jouw klanten. Zo is de kans groot dat jij gevonden wordt wanneer bezoekers op dit onderwerp zoeken.
Meer informatie over zoekmachine optimalisatie, neem gerust contact met ons op.